Wij zorgen voor uw horecazorgen.

– Gebruiksvriendelijk en efficiënt aankoopprogramma
– Verhogen van uw rentabiliteit
– Doorlichting en reorganisatie
– Crisismanagement

Wat is Resto System?

Resto System biedt ondersteuning, coaching en advies bij het dagelijks beleid inzake management, consulting en software en maakt deel uit van de groep Eccellenza. Eccellenza met meer dan 40 jaar ervaring in de horecasector staat voor excellent, eerlijk en eerbiedig ondernemen met respect voor klanten, leveranciers, producten en personeel. Dankzij de jarenlange ervaring is ons team van Resto System uw ideale partner om u als bedrijfsleider bij te staan. Wij bieden ondersteuning bij het finetunen van uw onderneming.

 

Wat doet Resto System?

    • Verhogen van uw rentabiliteit

1. We starten met een vrijblijvende en gratis doorlichting van uw bedrijf en uw kostenstructuur.

2. We analyseren onder andere uw pijnpunten en/of de prijzen van uw aankopen (Food & Beverage, nutsvoorzieningen, sociaal kantoor, commissie betaalkaarten, abonnementen telefonie, afval, IT, …) en werken een concreet voorstel uit dat aangeeft waar en hoe u kan besparen op deze kosten.

3. Onze vergoeding is gebaseerd op de winst die we u kunnen bieden. Zolang we geen overeenkomst hebben, rekenen wij geen vergoeding aan

4. We zijn er van overtuigd dat we u vanaf een jaarlijkse omzet van 350.000 euro een aanzienlijke rendementsverbetering kunnen bieden door middel van advies en coaching. Onze doelstelling is uw winstmarge t.o.v. uw omzet te verhogen met een percentage dat kan schommelen tussen 3 % en 10%.

 

  • Doorlichting en reorganisatie van uw horecabedrijf.

    We bekijken samen op welk gebied u beter kan scoren, u bepaalt zelf op basis van onze doorlichting op welke punten u gebruik wenst te maken van de expertise van onze specialisten

1. Boekhouding:
Om inzicht te krijgen in de rentabiliteit van uw onderneming en mogelijke problemen bloot te leggen is een goed beheer van uw boekhouding onontbeerlijk. Onze boekhouders kunnen u hierin bijstaan, al dan niet in samenwerking met uw eigen vertrouwde boekhouder of een van onze partners.

2. Personeelsbeleid:
Door gebruik te maken van de juiste methodes, goede afspraken te maken met het sociaal secretariaat en gebruik te maken van de juiste software kan de tijd die u besteedt aan personeelsplanning, dimona-aangiftes, berekening personeelskost, uitbetalingen,… drastisch teruggedrongen worden.

3. Aankoopbeleid:
Het aankopen van producten met de beste prijs-kwaliteit, het controleren van uw stock, de controle van uw facturen en het onder controle houden van uw food-, beverage- en non-foodcost is een uitermate belangrijke, doch dikwijls tijdrovende taak. Onze speciaal hiervoor ontwikkelde software is een instrument dat een zeer groot deel van deze klus op zich neemt en een hoeksteen van Resto System.

4. Organisatie & verbeterde werkmethodes:
Elke mens berust in zijn eigen gewoontes. Steeds uzelf en uw organisatie in vraag blijven stellen is een absolute must in een voortdurend evoluerende wereld. De objectieve kijk van een externe specialist is de sleutel tot het opsporen van methodes die veeleer uit gewoonte toegepast worden, dan als zijnde de meest efficiënte manier van werken.

5. Verzekeringen:
Als horecaondernemer zijn er heel wat zaken waarvoor u verplicht verzekerd moet zijn of het sterk aangeraden is ervoor verzekerd te zijn. De ene verzekering is echter de andere niet. Het ontleden van de vele kleine lettertjes op dergelijke contracten is specialistenwerk waar onze verzekeringsdeskundigen u zeer graag mee helpen, zodat u steeds met een gerust gevoel kunt ondernemen.

6. IT & telecom
Kassasystemen, netwerkinfrastructuur, camerabewaking, alarmsystemen, telefooncentrale, betaalkaartterminals, computersoftware,… Allemaal zaken die voor u als ondernemer een hulp (zouden moeten) zijn bij het leiden van uw zaak. Ziet u door de bomen het bos niet meer in deze pijlsnel evoluerende sector of hebt u het gevoel dat sommige toestellen meer een last dan een hulp zijn? Onze experts adviseren u in het kiezen van de systemen op uw maat en naar uw budget.

7. Klanttevredenheid
De glimlach op het gezicht van uw gasten toveren en met een voldaan gevoel naar huis laten keren, het is het doel van iedere ondernemer in onze sector. Details kunnen hierin het verschil maken en zorgen ervoor dat een nieuwe gast een vaste klant wordt. Aan de hand van een mystery visit kunnen we ook op dit vlak de puntjes op de i helpen zetten. Reviews op Tripadvisor, Facebook, Google… ; voor sommigen een vloek, voor anderen een zegen. Door deze tools goed uit te spelen kan een tevreden gast zorgen voor vele toekomstige tevreden gasten. Wij helpen u graag!

  • Crisismanagement met juridisch correcte ondersteuning en schuldbegeleiding

    We bespreken samen uw dossier en werken een concreet plan uit om uw bedrijf opnieuw gezond te maken. We geven u duidelijk advies i.v.m. de mogelijke opties. Onze juridische partners begeleiden u bij het maken van afspraken met uw leveranciers, kredietverstrekkers en andere schuldeisers. Een schuldherschikking geeft u als ondernemer opnieuw de kans met de nodige ademruimte na te denken over de herstructurering van uw bedrijf en creëert perspectieven voor de toekomst.Iedere situatie heeft nood aan een zeer specifieke aanpak waarbij we niet over één nacht ijs gaan. Grondig overleg zorgt voor een doordacht plan waar u zich goed bij voelt en dat uw lasten aanzienlijk vermindert. Samen sterk.

Veelgestelde vragen

Moet ik alle (boekhoudkundige) info van mijn bedrijf blootgeven?
-> Neen.
U behoudt steeds de controle. Ons advies kan zich zelfs beperken tot de aanpak van één specifiek aspect. Echter; hoe meer info we hebben, des te gerichter onze voorstellen.

Kan ik blijven werken met mijn eigen leveranciers en partners?
-> Ja
. De band met leveranciers is vaak het resultaat van een jarenlange samenwerking en van een soms lange zoektocht naar de ideale partner, iets dat niet zomaar overboord gegooid mag worden. We reiken u de mogelijkheden aan om op een eenvoudige manier uw bestellingen te beheren, zij het met onze partners, uw vertrouwde partners of een combinatie van beide.

Kan ik alles bestellen via het aangeboden platform?
-> Ja.
Een persoonlijke lijst wordt opgesteld op uw maat. Door te bestellen via het Resto System platform boekt u veel tijdswinst en heeft u extra controle over uw uitgaven. Het platform is ook zeer gebruiksvriendelijk op uw tablets en smartphones. Zo heeft u steeds controle over uw zaak, waar u ook bent.

Hoe lang duurt de eerste vrijblijvende doorlichting?
-> Gewoonlijk neemt dit een week tijd in beslag. Bij complexere situaties kan dit oplopen tot maximaal 2 weken.

Is er een kost aan verbonden als er geen contract afgesloten wordt na de doorlichting?
-> Neen. Er wordt maar een kost aangerekend vanaf het moment dat er een schriftelijke overeenkomst met Resto System gemaakt is.

Hoe verloopt de facturatie?
-> De facturatie van externe producten en diensten verloopt zoals voorheen rechtstreeks via uw leveranciers.
De vergoeding voor Resto System wordt maandelijks gefactureerd.

ENKELE VAN ONZE PARTNERS

DRUK DE RESTO SYSTEM INFO EENVOUDIG AF
CONTACTEER ONS BIJ VRAGEN OF OPMERKINGEN

VOLG
ONS

 

Volg ons op sociale media en blijf
op de hoogte van al het
Eccellenza-nieuws.

   

CONTACTEER
ONS

 

Contacpersoon: Matthieu Spruytte
Mobiel: +32 (0)473 33 97 70
Telefoon: +32 (0)56 70 18 53
E-mail: info@restosystem.be
Website: www.restosystem.be
Adres: Koning Albertstraat 23-25
8520 Kuurne

OPENINGSUREN
KANTOOR

 

Maandag – Vrijdag: 08.00 – 17.00
Zon- en feestdagen: gesloten